Powiedz jak możemy Ci pomóc

StarkNET

Męcina

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Czy warto posiadać stronę internetową dla swojej firmy?

Autor: StarkNET, publikacja: 2020-08-13

Podczas gdy jeszcze kilkanaście lat temu posiadanie firmowej strony internetowej było czymś stosunkowo rzadko spotykanym i niecodziennym, dziś stało się niemal standardem. Mówi się nawet, że firma bez własnej strony nie ma szans powodzenia na współczesnym rynku. Wciąż jednak znajdują się zwolennicy klasycznego prowadzenia biznesu, nieuznający swojej ekspansji w obrębie Internetu. Czy my zatem powinniśmy założyć stronę dla własnej firmy? Odpowiedź jest prosta: tak!

strona-internetowa-firmy

Korzyści z posiadania firmowej strony internetowej

„Jeżeli czegoś nie ma w Internecie, to nie istnieje” – takie stwierdzenie powstało już bardzo dawno temu, a dziś jest jedynie prawdziwsze. Wystarczy bowiem pomyśleć, co sami sądzilibyśmy o firmie, z której usług chcielibyśmy skorzystać, a której za nic w świecie nie moglibyśmy znaleźć w sieci. Czy byłaby godna zaufania? No właśnie. Posiadając stronę internetową towarzyszącą naszej firmie, zyskujemy więc:

  1. Możliwość trafienia do nowych odbiorców – Internet stanowi niemal nieograniczone źródło potencjalnych klientów nie tylko z miejsca naszego działania, ale z całej Polski czy świata. Dzięki stronie internetowej trafimy do osób, które nie miałyby szans dotrzeć do nas stacjonarnie.
  2. Szansę na budowanie zaufania do własnej marki – ludzie znacznie bardziej ufają podmiotom posiadającym własne strony internetowe, nie bez podstaw uważając, że te zobowiązują ich do świadczenia usług na najwyższym z możliwych poziomie.
  3. Doskonały kanał sprzedaży produktów i usług – firmowa strona internetowa nie musi być zaledwie wizytówką naszej działalności gospodarczej. Możemy z niej uczynić nowy kanał sprzedaży naszych produktów i usług – nowy, a do tego bardzo skuteczny, bo taki, po który sięga coraz więcej osób.
  4. Prezentację oferty firmy 24/7 – w Internecie do oferty naszego przedsiębiorstwa klienci mają dostęp całą dobę – niezależnie od tego, czy nasze biuro jest otwarte, czy też nie. O korzyściach płynących z tego chyba nie trzeba mówić.
  5. Lepszy kontakt z potencjalnymi klientami – ludzie już dawno stali się wygodniccy, a wszystko to, co mogą, załatwiają sprzed własnego komputera, nawet nie ruszając się z miejsca. Osoby te najczęściej będą szukały takiego usługodawcy w naszej konkretnej niszy, który da im możliwość skontaktowania się ze sobą wyłącznie online – przez formularz czy rozmowę na czacie. Chcąc być tym usługodawcą, musimy mieć stronę internetową.
  6. Świetną furtkę marketingową – strona internetowa stanowi świetną bazę na promowanie własnych usług w obrębie całego polskiego Internetu. Dzięki niej będziemy mogli zrezygnować z bannerów czy objeżdżających całe miasto samochodów reklamowych – wystarczy kilka kliknięć, a banner prowadzący do naszej strony znajdzie się na lokalnym portalu ogłoszeniowym. Większy budżet to większe możliwości promocji, a ta internetowa przynosi wymierne, sprawdzone na skórze dziesiątek tysięcy polskich (i milionów zagranicznych) firm efekty.
  7. Nie posiadając strony internetowej własnej firmy, tracimy dostęp do kanału, który stale zyskuje na popularności i, umówmy się, jest czymś bardzo przyszłościowym. Przede wszystkim jednak grzebiemy nasze szanse na walkę z bezpośrednią konkurencją, która nie śpi i z chęcią sięgnie po klienta wprost z sieci. Brak firmowej strony internetowej to też mniejsze zainteresowanie ze strony klientów, ale też pozbawianie się bardzo skutecznej formy marketingu.

Ile kosztuje strona internetowa dla firmy?

Ceny stron internetowych wahają się i trudno jest określić jedną, konkretną i stałą. Wszystko zależy od naszych wymagań, ale też od usługodawcy, który ją dla nas przygotowuje. Jako że w firmową stronę internetową zazwyczaj inwestuje się raz na kilka-kilkanaście lat, zawsze warto rozważać opcje wyższe standardowo i bardziej kompleksowe, choć często nieco droższe – zwłaszcza że w tym przypadku jakość odbija się bezpośrednio na odbiorze ze strony potencjalnych klientów, a w konsekwencji również na ich zdecydowaniu co do skorzystania z naszej oferty. Liczy się też samo zarządzanie stroną – podczas gdy kiedyś inwestowało się w strony statyczne, dziś firmy coraz chętniej sięgają po Systemy Zarządzania Treścią (CMS), najczęściej modułowe, nierzadko wyposażone również w coś na kształt sklepu internetowego.

Podsumowanie

Nie bez powodu każda szanująca się firma posiada swoją własną stronę internetową. Stanowi ona w końcu doskonały sposób na prezentację oferty, ale też często jest samowystarczalnym środkiem napędzającym sprzedaż i zainteresowanie przedsiębiorstwem, któremu towarzyszy. Jeżeli nasza firma jeszcze jej nie posiada, musimy postarać się temu jak najszybciej zaradzić.


Opracowanie
StarkNET

Inne usługi lub produkty - gdzie szukać?

Poniżej przedstawiamy ranking 639 516 Wykonawców i Dostawców najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych: